søndag 20. april 2014

Siland i flukt


Jeg var ute for å "jakte" på Storskarv, men jeg har knapt sett denne i år. Når jeg så denne formasjonen, så var min første tanke at dette måtte være Grågås. De er det jo så mange av nå om dagen. Fuglene var såpass langt unna at det var vanskelig å se godt. Jeg bare hev opp mitt kamera og fyrte av en serie med bilder.

Når jeg så kom hjem og så nærmere på bildene, så trodde jeg det var Skarv, men ved nærmere inspeksjon av bildene oppdaget jeg detaljer som den tafsen de har i nakken og jeg skjønte da at dette faktisk er Siland.

Den med mørkest hode er en hannfugl, så her ser vi to hunnfugler og en hann.

Bildene er kraftig beskåret, så bildene mangler de fine detaljene som bilder på nærmere hold ville gitt.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar