lørdag 26. oktober 2013

Blåmeis (Cyanistes caeruleus)



Blåmeisen er en utrolig morsom liten krabat. Og nysgjerrig er den også. Da jeg satt i kamuflasjeteltet mitt kom den flere ganger helt bort til åpningen og satte seg nesten på objektivet. Den skjønte at det var noe der som den bare måtte finne ut av. Jeg skvatt til hver gang, for noe slikt hadde jeg ikke ventet meg. 

Den er betydeligere mindre enn Kjøttmeisen og den er veldig sosial. Den ses derfor gjerne sammen med andre fugler.

Jeg synes den mest likner på en fjærball og når den er våt, som på bildet under, kan den virke så pjuskete at man nesten synes synd på den.


Les mer om Blåmeisen her: http://sv.wikipedia.org/wiki/Blåmes




Fotografert på fugleforingsplassen min i Grebbestad, Bohuslän, 
med Nikon D7100 og Nikon 300mm f/4.

6 kommentarer:

  1. Selv om det er en almindelig fugl, er det alligevel skønne billeder :-)

    SvarSlett
  2. Utrolig flott serie. Ha en fortsatt fin dag!

    SvarSlett
  3. Tusen takk for kommentarene!

    mvh Knut

    SvarSlett
  4. Fine bilder av den lille sjarmøren.

    SvarSlett
  5. Nice shot! Third pictures is wonderful :)
    http://marczykowski.blogspot.com/

    SvarSlett