lørdag 14. september 2013

Nesten voksne Sothøne unger



Det har blitt mange bilder av Sothøna i år. Jeg har fotografert den som voksen og som ungfugl. I begynnelsen av august tok jeg disse bildene av en nesten voksen ungfugl. Nå har den snart voksen størrelse, men er fortsatt lysere grå enn den mer svarte drakten som en voksen fugl har. Panneskjoldet er mindre og har ennå ikke fått den helt hvite fargen som kjennetegner Sothøna. 


Jeg fulgte denne på Østensjøvannet hvor den stadig dykket etter mat. På bildet under har den virkelig gjort en storfangst. Den virket meget fornøyd med det den hadde klart å bringe til overflaten. Ser ut som noe røtter eller knoller.


2 kommentarer:

  1. Fine bilder av den unge Sothøna i sitt rette miljø, likte alle men best nr. 2.

    Ottar

    SvarSlett
  2. Hei!Det var ett fint bilde av sothøne ungen!Jeg har også ett par jeg mater.De har begynt å få rosa nebb.
    Artigt å se denne du viser fiske etter mat!

    SvarSlett